Oktatás a változó világban – Eric Hanushek előadása a Magyar Tudományos Akadémián

A történelmi minták alapján mit jelentene a magyar diákok iskolázottságának javítása a jövőbeli gazdasági jólét szempontjából? Hogyan hat a mesterséges intelligencia elterjedése a minőségi iskoláztatás iránti igényre? Egyebek mellett erről is beszél február 27-én, az MTA Székházban Eric Hanushek, a Stanford Egyetem Hoover Intézetének főmunkatársa.

2023. február 22.
Fotó: Cathy Gregory, Photography. Design Studio

Az oktatási kérdések közgazdasági szempontú elemzésével foglalkozó kutató Az előadás részleteit lásd az MTA Eseménynaptárában.előadásának kiindulópontja az, hogy egyértelmű a kapcsolat a minőségi oktatás és a jövőbeli gazdasági jólét között. Az egyének képességei erősen befolyásolják gazdasági jövőjüket, egy társadalom készségei pedig meghatározzák az országok gazdasági növekedésének lehetőségeit. A globális oktatás jelenlegi helyzete így képet ad a jövőbeli növekedésről és fejlődésről.

Hogyan hatott a világjárvány a globális gazdasági fejlődésre? A történelmi minták alapján mit jelentene a magyar diákok iskolázottságának javítása a jövőbeli gazdasági jólét szempontjából? Vajon a mesterséges intelligencia csökkenteni fogja-e a minőségi iskoláztatás iránti igényt? Előadásában ezekre a kérdésekre keresi a választ, amelyek mindegyike rávilágít a minőségi iskoláztatás fontosságára, és – a kutatási eredmények szerint – a minőségi iskoláztatás nem képzelhető el hatékony tanárok nélkül. A hatékony tanárokat biztosító szakpolitika mindenhol a gazdasági fejlődés kulcsa marad.

Az előadó:
Eric Hanushek közgazdaság-tudományból doktorált a Massachusettsi Műszaki Egyetemen (MIT). Az oktatási kérdések közgazdasági elemzésével foglalkozó, nemzetközileg elismert kutató. Eredményei széles körben befolyásolták az oktatáspolitikát mind a fejlett, mind a fejlődő országokban. 2021-ben megkapta a Yidan-díjat az oktatáskutatásért. Sokat idézett tanulmányai olyan témákat ölelnek fel, mint az osztálylétszám csökkentésének hatása, az iskolák elszámoltathatósága, a tanárok hatékonysága és az iskolák minőségének gazdasági hozadéka. 25 könyv és több mint 300 cikk szerzője vagy szerkesztője.